Boken 'Den lille boken om Hermès' av Karen Homer tar leseren med på en fortryllende reise inn i verden av hermès, et merke som er synonymt med uovertruffen kvalitet og eksklusivitet. Med ikoniske vesker, den gjenkjennelige oransje logoen med en hestetrukket vogn, delikate silkeskjerf og utsøkte materialer, har Hermès befestet sin posisjon som en leder innen fransk mote. Merket ble grunnlagt i 1837 av Thierry Hermès, som startet et lite verksted i Paris dedikert til produksjon av seletøy og sadler for de velstående i Europa. Siden den gang har Hermès vært en betydelig aktør i den franske motens eventyrhistorie, som fortsatt pågår. Gjennom ulike utfordringer, inkludert to verdenskriger og skiftende motetrender, har merket vist en bemerkelsesverdig evne til å tilpasse seg samtidig som de holder seg tro mot sine røtter. Hermès har mestret kunsten å gå baklengs inn i fremtiden, og de lanserer sjelden produkter uten referanser til sin rike historie. Denne boken gir et imponerende innblikk i deres filosofi, hvor de kombinerer en dyp respekt for tradisjonelt håndverk med en konstant søken etter innovasjon. Gjennom vakre bilder og engasjerende tekst, utforsker 'Den lille boken om Hermès' hva som gjør dette merket så unikt og tidløst.