Mentoring Science Teachers in the Secondary School
Produktbeskrivelse
Denne praktiske guiden er designet for mentorer av nye naturfaglærere i videregående skole, og hjelper dem både med å utvikle sine egne mentoringferdigheter og gi nødvendig veiledning til sine lærlinger. Boken tilbyr velprøvde strategier basert på solid forskning og dekker den kunnskapen, ferdighetene og forståelsen hver mentor bør ha. Leseren får også tilgang til nyttige verktøy som leksjonsplaner, tilbakemeldingsguider, observasjonsskjemaer og eksempler på dialog med lærlinger. I tillegg inneholder boka analytiske verktøy for selvevaluering, noe som gjør den til en viktig ressurs for alle som er involvert i utviklingen av fremtidens fremragende naturfaglærere. Noen sentrale emner som dekkes er: rollene og ansvarsområdene til mentorer, utvikling av mentor—lærling-forhold, veiledning av nyutdannede naturfaglærere gjennom planlegging av undervisning, undervisning og selv-evalueringsprosesser, samt observasjoner og diskusjoner før og etter leksjoner og regelmessige mentor-møter.