The HR Practitioner's Guide to Mergers & Acquisitions Due Diligence
Produktbeskrivelse
Ifølge Harvard Business Review mislykkes over 70 % av alle fusjoner og oppkjøp. Når avtaler mislykkes, medfører det tap av milliarder av dollar i verdi, noe som påvirker selskaper, ansatte, pensjonister og lokalsamfunn. Mer enn en fjerdedel av bedriftsledere mener at unngåelige problemer knyttet til mennesker, lederskap og kultur er den primære årsaken til at avtaler feiler. Dette understreker at nøkkelen til en vellykket fusjon eller oppkjøp (M&A) ligger i å avdekke betydelige problemer knyttet til menneskene involvert, før det er for sent. "The HR Practitioner's Guide to Mergers & Acquisitions Due Diligence" viser deg hva du kan gjøre for å unngå HR-relaterte problemer som kan oppstå ved M&A, og øker sjansene for at dine avtaler lykkes. I denne steg-for-steg guiden deler Dr. Klint Kendrick, som har ledet dusinvis av avtaler og er leder av HR M&A Roundtable, praktiske verktøy, undervisning og teknikker for å hjelpe deg med å forstå: * Hvordan spørsmål knyttet til mennesker, lederskap og kultur vil avgjøre om din fusjon eller oppkjøp blir en suksess eller en fiasko * De seks viktige områdene som HR må utforske i forbindelse med din due diligence.