Merkevareledelse av Lars Erling Olsen, Adrian Peretz, Bendik Meling Samuelsen
Produktbeskrivelse
Merkevareledelse utgjør et av de mest sentrale verktøyene som bedrifter benytter for å bygge og bevare verdier for eiere, kunder og ansatte. Denne tredje utgaven av boken Merkevareledelse gir en omfattende oppdatering, med den nyeste forskningen innen merkevarefaget, samt et mangfold av aktuelle eksempler fra det norske markedet. Boken står frem som den eneste ren-norske akademiske fagboken om merkevareledelse og gir et viktig perspektiv på hvordan teknologisk utvikling og nye markeds- og mediekanaler påvirker de ulike strategiene som diskuteres. I denne oppdaterte versjonen er nye begreper og modeller, som har blitt populært i praksis, inkludert. Forfatterne fokuserer på hvilke verdier en merkevare bør skape for både eiere og kunder. Videre presenteres de nødvendige stegene for å oppnå de strategiske målene til merkevaren. Boken er rik på praktiske verktøy og modeller, og er spesielt nyttig for studenter ved universiteter og høyskoler samt ledere og ansatte som arbeider med merkevarebygging i både privat og offentlig sektor.