I "Metodebok for kreative fag" utforskes et bredt spekter av metoder som er avgjørende for forskningen innen kreative disipliner. Boken går langt utover tradisjonelle vitenskapelige metoder som statistikk, intervjuer, observasjon og tekstanalyse. Her møter leseren en rekke kvantitative og kvalitative tilnærminger, samt metoder spesifikt rettet mot kunstnerisk utviklingsarbeid og praktiske anvendelser. Med et fokus på forskningsproduktene fra de kreative fagene, tilbyr boken innsikter i hvordan artefakter, miljø, estetisk kunnskap og kreativitet kan forstås og dokumenteres. Boken er spesielt relevant for studenter og fagfolk innen områder som markedsføring, strategisk kommunikasjon, PR, spill- og apputvikling, musikk, TV, film, scenekunst, visuell kunst, design, samt prosjektledelse i kunst og kreativ næring. Bidragsyterne, som er anerkjente eksperter med omfattende erfaring, har inkludert tidsaktuelle eksempler og nyttige råd for å veilede leserne. De tar også opp de utfordringene mange studenter møter når det gjelder å integrere teori og metode med empiriske funn. Boken funger som en omfattende verktøykasse for de som søker praktisk veiledning i metodearbeid, og vil være en verdifull ressurs for alle som ønsker å utvikle sin forståelse av metodisk tilnærming innen kreative fag.