Boken 'Art for the Millions' av Allison Rudnick gir en dypdykkende forståelse av hvordan amerikansk kunst i 1930-årene, preget av politiske, sosiale og økonomiske omveltninger, engasjerte seg med publikum i en tid med global uro. Denne publikasjonen undersøker jakten på kunstnerisk identitet i USA, fra børskrakket i 1929 som innledet den store depresjonen, til nedleggelsen av Works Progress Administration i 1943. Den legger særlig vekt på den enestående spredningen av kunst og idéer som ble muliggjort gjennom ny teknologi og statlige programmer. I en tid preget av borgerlige, økonomiske og sosiale uroligheter, formidlet kunstnere politiske tanker og propaganda gjennom et bredt spekter av medier, inkludert malerier og skulpturer, samt tidsskrifter, trykk, tekstiler, postkort og andre objekter som ble mye samlet, opplevd eller møtt. Innblikkene fra essaysene går over de mest kjente skaperne fra denne perioden, som Thomas Hart Benton, Walker Evans, Marsden Hartley og Georgia O'Keeffe, og fremhever også kunstnere som har fått mindre oppmerksomhet.