Boken "Osmospheres" tilbyr en grundig oversikt over forholdet mellom lukt og atmosfærer, slik det er foreslått innen humaniora. Denne utgivelsen tar for seg tolkningen av det «olfaktive» som en tverrsensorisk og økologisk modalitet av persepsjon. Den undersøker osmosfærene – de olfaktive strålene som gir personer, varer, situasjoner og steder en aura med en vag, men unik smak. Denne analysen gjøres fra perspektivet av relasjonell og sosial estetikk. Et sentralt tema som utforskes inngående er mat, som eksemplifiserer de porøse grensene mellom subjekt og miljø, identitet og alteritet, samt kunnskap og følelser. Med blikk på moderne kunstneriske og markedsføringspraksiser, der matkosmofærer iscenesettes for å formidle følelser og påvirke forbrukeratferd, spekulerer verket på de sosialpolitiske og estetiske implikasjonene av osmosfærisk matifisering. Dette arbeidet forsøker å fange essensen av dagens urbane og hjemlige tilværelse.