MIT PRESS LTD

Half-Real

Half-Real

Produktbeskrivelse

I boken 'Half-Real' utforsker Jesper Juul hvordan videospill både avviker fra og bygger videre på tradisjonelle spill. Han analyserer interaksjonen mellom regler og fiksjon i videospill, og argumenterer for at et videospill er 'halv-realt': vi spiller etter virkelige regler mens vi forestiller oss en fiktiv verden. Vi kan vinne eller tape i den virkelige verden, men dragene vi bekjemper eksisterer kun i spillverdenen. I denne tankevekkende studien undersøker Juul den stadig skiftende spenningen mellom regler og fiksjon i videospill, med eksempler fra klassikere som Pong og The Legend of Zelda, til mer moderne titler som Grand Theft Auto. Gjennom å trekke på perspektiver fra litteratur- og filmteori, datavitenskap, psykologi, økonomisk spillteori og spillstudier, presenterer han en teori om hva videospill er, hvordan de interagerer med spilleren, hvordan de har utviklet seg historisk, og ikke minst, hvorfor de er morsomme å spille. Boken plasserer videospill innenfor en historisk kontekst av spill, og gir leseren en dypere forståelse av denne unike medieformen.

Prishistorikk

Lavest
436 KR
Høyest
454 KR
Gjennomsnitt
445 KR
Median
445 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke MIT PRESS LTD
Navn Half-Real
GTIN/EAN/ISBN 9780262516518
Kategorier Bøker