I boken 'Lifelong Kindergarten' utfordrer læringsekspert Mitchel Resnick det stadig mer vanlige mønsteret i barnehager, hvor barn i dag tilbringer mer tid med matteark og fonetiske kort enn med byggeklosser og fingermaling. I stedet for å la barnehagen bli lik resten av skolen, argumenterer Resnick for at hele utdanningssystemet – og til og med livet generelt – bør bli mer som barnehage. For å finne suksess i dagens raskt skiftende samfunn, må folk i alle aldre lære seg å tenke og handle kreativt. Den mest effektive måten å oppnå dette på er å fokusere på de samme aktivitetene som barn i tradisjonelle barnehager: å fantasere, skape, leke, dele og reflektere. Med mer enn tre tiårs erfaring fra MITs Media Lab utforsker Resnick hvordan nye teknologier og strategier kan engasjere unge mennesker i kreative læringsopplevelser. Han deler historier om hvordan barn skaper sine egne spill og fortellinger, og viser hvordan kreativitet kan dyrkes gjennom gleden av læring.