Denne boken gir en grundig innsikt i verkene til kunstneren Martin Kippenberger, hvis kunstneriske uttrykk fanget både entusiasmen og frustrasjonen til den vesttyske middelklassen. "Martin Kippenberger: Everything Is Everywhere" er den første faglige monografien på engelsk om Kippenberger (1953-1997), en av de mest fremtredende tyske kunstnerne på 1980-tallet. Chris Reitz utforsker hvordan Kippenbergers kunst var preget av en endeløs og entusiastisk søken, men samtidig begrenset av det umulige i å oppnå fulfillment. Kippenberger, som var barn under Vest-Tysklands økonomiske mirakel (Wirtschaftswunder) på 1950- og 60-tallet og ung voksen under den økonomiske nedgangen og politiske turbulensen på 1970-tallet, tilhørte en generasjon som virkelig var postkrig. I motsetning til sine forgjengere, som var sterkt opptatt av arven fra nasjonalsosialismen, forfulgte Kippenberger en hyperproduktiv kunstnerisk praksis som reflekterte drømmer og frykt hos den voksende middelklassen i 1980-tallets Vest-Tyskland.