I sin bestselgende debutbok forklarte Eric Siegel hvordan maskinlæring fungerer. Nå, med "The AI Playbook", gir han oss en veiledning for hvordan man kan utnytte dette potente verktøyet. Denne boken fungerer som en grundig introduksjon til maskinlæring, som er den sentrale mekanismen bak kunstig intelligens. Scott Galloway, professor ved NYU Stern og bestselgende forfatter, beskriver den som en fremadskuende og praktisk bok, som er et must for alle som befinner seg i informasjonsøkonomien. Charles Duhigg, en annen anerkjent forfatter, omtaler boken som en motgift mot dagens konstante hype rundt AI. Han påpeker hvorfor noen AI-initiativ lykkes, mens andre mislykkes, og hva som er nødvendig for at både selskaper og enkeltpersoner skal lykkes med AI. Maskinlæring er et av de mest betydningsfulle allsidige teknologiens verktøy, men det er også notorisk vanskelig å implementere. Utenfor kjempene innen teknologi og noen få ledende selskaper, feiler ofte maskinlæringsinitiativer i å bli utplassert og dermed ikke oppnår den verdien de er ment å skape. Hva mangler? En spesialisert forretningspraksis som egner seg for bred adopsjon.