I "The Demand Revolution" utforsker forfatterne Andreas von der Gathen og Nicolai Broby Eckert hvordan forbrukernes økende etterspørsel etter bærekraft driver frem en av de mestomsturnede megatrendene i vår tid. Denne boka belyser hvordan bærekraft har blitt en avgjørende faktor for forbrukerne, på linje med pris, kvalitet og merkevare. Tidligere endringer som elektrifisering og digitalisering har formet næringslivet, men nå er det forbrukerne som setter agendaen. Forfatterne presenterer en strategisk ramme for hvordan bedriftsledere kan vinne over disse bevisste forbrukerne og utnytte de betydelige kommersielle mulighetene som denne bærekraftstrenden medfører. De første aktørene som omfavner og navigerer i denne 'Demand Revolution' vil kunne skape varige konkurransefortrinn og høye inngangsbarrierer gjennom redesign av forretningsmodeller og oppbygning av kundelojalitet. Nøkkelen til å lykkes i dette skiftet ligger i å forstå og tilpasse seg kundenes forventninger og verdier.