MIT PRESS LTD

The Theory of Learning in Games

The Theory of Learning in Games

Produktbeskrivelse

I økonomi har mye av fokusert på ikke-samarbeidende spillteori dreid seg om likevekt i spill, spesielt Nash-likevekt og dens videreutviklinger. Den tradisjonelle forklaringen på når og hvorfor likevekt oppstår, har vært at den er et resultat av spillernes analyse og introspeksjon i en situasjon der spillereglene, spillernes rasjonalitet og deres utbetalingsfunksjoner er kjent for alle. Både konseptuelt og empirisk har denne teorien flere problemer. I 'The Theory of Learning in Games' utvikler Drew Fudenberg og David Levine en alternativ forklaring på at likevekten oppstår som et langvarig resultat av en prosess der spillere med begrenset rasjonalitet søker optimalitet over tid. Modellene de utforsker gir et grunnlag for likevektsteori og antyder nyttige måter for økonomer å vurdere og endre tradisjonelle begreper om likevekt.

Prishistorikk

Lavest
515 KR
Høyest
537 KR
Gjennomsnitt
527 KR
Median
526 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke MIT PRESS LTD
Navn The Theory of Learning in Games
GTIN/EAN/ISBN 9780262529242
Kategorier Bøker