MIT PRESS LTD

Thinking like a Mall

Thinking like a Mall

Produktbeskrivelse

I 'Thinking like a Mall' presenterer Steven Vogel en provokativ tese som utfordrer hvordan vi tenker om miljø og natur. Han argumenterer for at miljøtenkningen ville vært bedre rustet dersom den tok avstand fra begrepet 'natur' og i stedet fokuserte på det befarte miljøet – det bygde miljøet som omgir oss. Ifølge Vogel er miljøbevegelsen tradisjonelt opptatt av å beskytte naturen, men spørsmålet som reises er hva vi egentlig skal beskytte når 'naturen' i praksis er i ferd med å forsvinne, slik Bill McKibben og andre tenkere innen miljøet hevder. Med dette i tankene inviterer Vogel leseren til å revurdere vår forståelse av hva et miljø er. I stedet for å tenke som et fjell, som Aldo Leopold anbefalte, foreslår Vogel at vi heller bør reflektere over shoppingmaller - som også er en del av miljøet. Ifølge Vogel fortjener dette bygde miljøet like mye seriøs vurdering innen miljøfilosofi som de mer tradisjonelle naturformene. Dette banebrytende perspektivet på miljøet utfordrer tradisjonelle verdier og tvinger oss til å revurdere forholdet vårt til omgivelsene.

Prishistorikk

Lavest
387 KR
Høyest
403 KR
Gjennomsnitt
395 KR
Median
395 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke MIT PRESS LTD
Navn Thinking like a Mall
GTIN/EAN/ISBN 9780262529716
Kategorier Bøker