I denne gjenutgivelsen av 'Understanding Media', som markerer trettiårsjubileet for Marshall McLuhans banebrytende verk fra 1964, utforskes tilstanden og påvirkningen av massemedier i en stadig mer digital verden. Terminologier som 'det globale landsby' og 'mediet er budskapet' har for lengst blitt en del av vårt dagligspråk, og McLuhans teorier stiller fortsatt kritiske spørsmål ved våre oppfatninger og antakelser om hvordan vi kommuniserer. Den siste tid har vi sett en merkbar gjenoppblomstring av interessen for McLuhans arbeid. Dette har blitt drevet frem av nylige sammenkoblinger mellom kabelselskaper og regionale telekommunikasjonsselskaper, samt fremveksten av magasiner som WiRed og utviklingen av nye mediemodeller og informasjonsøkologier, mange av dem inspirert av MITs Media Lab. McLuhans innsikt gir oss et unikt perspektiv på de komplekse interaksjonene mellom teknologi, kultur og samfunn. Leserne inviteres til å reflektere over medienes dype innvirkning i vår moderne kommunikasjon.