Mixed Methods Perspectives on Communication and Social Media Research
Produktbeskrivelse
Boken "Mixed Methods Perspectives on Communication and Social Media Research" tar for seg behovet for en bok som kombinerer disipliner og metodologier, skreddersydd for å navigere det aktuelle forskningsfeltet innen kommunikasjon og sosiale medier, gjerne benevnt 'CommSocMed'. Den analyserer samtidsutfordringer og relevante emner som sammenfletter de omfattende områdene innen CommSocMed. Med bidrag fra fagpersoner med betydelig akademisk bakgrunn og inngående forsknings- samt bransjeerfaring, fremhever boken forskningsbaserte tema som reflekterer både kvalitative og kvantitative metoder i lys av socio-kulturelle, politiske, utdanningsmessige og organisatoriske spørsmål og utfordringer. Bokens første to deler presenterer de gjensidig sammenvevde disiplinene innen CommSocMed, der forskningen spenner over et omfattende spekter av design inkludert narrativ analyse, kasusstudier, rekonstruert memetikk, diskursanalyse, visuell semiotikk, etnografi, innholdsanalysere, feministisk teori, deskriptiv-survey, deskriptiv-korrelasjonell forskning, modellbygging/testing, eksperimentelle metoder og mixed methods.