Modellbasert praksis i kroppsøving av Lars Bjørke, Mats Hordvik, Øyvind Førland Standal
Produktbeskrivelse
Boken "Modellbasert praksis i kroppsøving" gir en grundig innføring i modellbasert praksis med fokus på den norske kroppsøvingskonteksten. Her presenteres en tilnærming der lærere organiserer undervisningen rundt ulike pedagogiske modeller, som bidrar til et strukturert og sammenhengende undervisningsforløp. Hver modell kobler sammen hovedtemaer, læringsmål, samt undervisnings- og vurderingspraksis. Boken er delt inn i tre hoveddeler: Første del utforsker fire sentrale grunner for kroppsøving som fag i skolen og legger frem visjonen for modellbasert praksis. Den andre delen bruker disse grunnene som utgangspunkt for å organisere og introdusere ni ulike pedagogiske modeller, noe som gir lærere verktøy til å tilpasse undervisningen. I den tredje og siste delen drøftes planlegging av undervisningen ut fra ulike perspektiver relatert til modellbasert praksis. Målgruppen for denne boken inkluderer lærerstudenter, nåværende lærere og lærerutdannere som ønsker å forbedre sin undervisningspraksis gjennom en modellbasert tilnærming.