Monetizing Innovation av Madhavan Ramanujam, Georg Tacke
Produktbeskrivelse
Monetizing Innovation av Madhavan Ramanujam og Georg Tacke tar for seg de overraskende reglene som ligger til grunn for vellykket inntektsgenerering fra innovasjon. I dagens konkurranseutsatte marked er innovasjon den viktigste motoren for vekst, og virksomheter må tilpasse seg for å overleve. Til tross for betydelige investeringer i kreativitet og produktutvikling, klarer mange selskaper ikke å oppnå sine finansielle mål; hele 72 % av innovasjoner mislykkes. Mange selskaper har begynt å se på den høye feilkostnaden som en del av driftskostnadene, noe som Ramanujam og Tacke mener er både tragisk og unødvendig. Boken argumenterer for at man drastisk kan øke sjansene for suksess ved å eliminere usikkerhet. Dette oppnås ved å sette kundens etterspørsel og betalingsvillighet i fokus – ved å designe produkter med prisen som utgangspunkt. Dette representerer et nytt paradigme som åpner døren for reell forandring i hvordan vi tilnærmer oss innovasjon og inntektsgenerering.