Moral utdanning er en vedvarende bekymring for samfunn som er forpliktet til verdien av rettferdighet og barnas velvære. Hvilken type moralsk veiledning trenger unge mennesker for å navigere i den moderne sosiale verden? Hvilke teorier, perspektiver, verdier og idealer er best egnet til å møte denne oppgaven? Denne boken gir pedagogen innsikt i både utfordringene og mulighetene som ligger i moralsk utdanning fra en rekke etiske perspektiver. Den introduserer og analyserer flere viktige utviklinger innen etikk og moralsk psykologi, og diskuterer hvordan sentrale moralske utfordringer kan bli adressert i dagens klasserom. Gjennom dette arbeidet hjelper "Moral Education in the 21st Century" leserne med å utvikle en dypere forståelse for kompleksitetene ved å hjelpe unge mennesker til å bli moralske agenter og etiske individer. Derfor vil forskere, studenter og fagfolk innen områder som moralsk utdanning, moralsk psykologi, moralsk filosofi, etikk, utdanningsteori og utdanningsfilosofi dra nytte av innholdet i denne boken.