I 'E-Commerce Power' deler Jason G. Miles et praktisk rammeverk for å starte og skalere en lønnsom nettbutikk i en tid preget av Amazon. Boken inneholder en mengde oppmuntrende råd, konkrete tips, strategier, intervjuer og dokumenterte metoder for online markedsføring, alt organisert for å hjelpe nye entreprenører. I 2008 begynte Jason sammen med sin kone å bygge sitt eget merke gjennom eBay ved å selge dukketøy. Fem år senere, i 2013, lanserte de Pixie Faire – et vellykket marked for sytilbehør som har registrert over 4 millioner nedlastninger av mønstre og har i gjennomsnitt 60.000-70.000 bestillinger hver måned. Nettstedet har blitt omtalt av Shopify og er blant de 1 % beste Shopify-nettstedene globalt basert på besøkstrafikk. Gjennom 'E-Commerce Power' ønsker Jason å lære nye entreprenører hvordan han og hans kone klarte å oppnå slike resultater og blomstre fra det. Boken inneholder en rekke intervjuer med småbedriftseiere som gjør det bra online og tilbyr et praktisk rammeverk for hvordan man kan skalere opp sin egen virksomhet.