«Owning Game-Changing Subcategories» handler om å skape vekst i organisasjoner i den digitale tidsalderen ved å utvikle og eie transformative underkategorier drevet av digital teknologi. Boken gir en grundig veiledning til å identifisere, forvalte og utnytte nye underkategorier. I den digitale tidsalderen er veien mot vekst blitt både bredere og kortere, og den følges oftere. Gjennom boken diskuterer David Aaker aspekter ved den digitale tidsalderen som påvirker dette løpet, inkludert e-handelens mulighet for rask og kostnadseffektiv markedsadgang, som omgår tradisjonelle distribusjonsutgifter til fysiske butikker. Han utforsker også hvordan personlige salgsteam og bruk av sosiale medier og nettsteder muliggjør kommunikasjon med høyere tempo og større rekkevidde sammenlignet med tradisjonell reklame og arrangementer. Vekst oppfattes ikke bare som et mål for suksess, men også som en kilde til energi og muligheter for både kunder og ansatte. Aaker poengterer at slik vekst sjelden oppnås gjennom markedsføring som fokuserer på «mitt merke er bedre enn ditt merke».«Owning Game-Changing Subcategories» er derfor en nødvendighet for enhver organisasjon som ønsker å navigere effektivt i et stadig mer digitalisert marked.