Investigating Content and Language Integrated Learning
Produktbeskrivelse
Boken "Investigating Content and Language Integrated Learning" presenterer en grundig og unik langtidsstudie av integrert læring av innhold og språk (CLIL). Kapitlene i boken rapporterer om funn fra et omfattende, treårig forskningsprosjekt på videregående nivå i Sverige. Med et økologisk perspektiv som kombinerer både kvantitative og kvalitative metoder, gir den stemme til både elever og lærere. Dette utgjør et fremragende eksempel på hvordan langsiktig forskning kan gjennomføres. Gjennom emiske og etiske tilnærminger gir boken innsikt i språkresultater, både i målrettet språk engelsk og majoritetsspråket svensk. Den utforsker også motivasjonen blant CLIL- og ikke-CLIL-studenter, effektene av ekstramural eksponering for engelsk, utfordringer knyttet til vurdering i CLIL og mye mer. Samlet sett gir boken en enestående oversikt over læringsresultater og dybdeinnsikt i sammenligningen mellom CLIL- og ikke-CLIL-uddanning. Selv om studien er forankret i den svenske konteksten, er dens natur universell.