Investigating Content and Language Integrated Learning
Produktbeskrivelse
Boken "Investigating Content and Language Integrated Learning" gir en dyp og unik langsiktig fremstilling av innhold- og språkintegrert læring (CLIL). Kapitlene er basert på funn fra et omfattende treårig forskningsprosjekt utført på videregående skole i Sverige. Med et økologisk perspektiv, hvor både kvantitative og kvalitative metoder benyttes, gir boken en stemme til både elever og lærere, samt et fremragende kritisk eksempel på hvordan slik langsiktig forskning kan gjennomføres. Gjennom emiske og etiske tilnærminger gir boken innsikt i utfall knyttet til språklæring, både når det gjelder målspråket engelsk og majoritetsspråket svensk; motivasjon blant elever i CLIL og ikke-CLIL programmer; virkningen av ekstramurale engelskdeltakelse; problemer knyttet til vurdering i CLIL og mye mer. Samlet sett tilbyr boken en enestående oversikt over elevenes læringsutbytte og detaljerte innsikter i sammenligningen mellom CLIL og ikke-CLIL utdanning. Selv om den er forankret i den svenske konteksten, har innholdet relevans som kan anvendes i andre sammenhenger.