Boken 'Language Teacher Wellbeing across the Career Span' tar for seg trivsel blant språklærere gjennom hele karrieren, og gjør dette fra et økologisk perspektiv. Den presenterer empiriske funn fra en omfattende studie om språklæreres velvære i ulike sosiale, kulturelle og språklige kontekster. Det unike ved denne boken er dens fokus på den profesjonelle utviklingen til språklærere, samtidig som den åpner for diskusjoner om karakteristikkene, psykologiske behovene og styrkene til språklærere på ulike stadier av deres karrierer. Boken undersøker velvære som et resultat av den dynamiske samspillet mellom de utfordringene individer møter i både sine personlige og profesjonelle liv, samt de psykologiske, sosiale og kontekstuelle ressursene de benytter for å mildne påvirkningen fra disse utfordringene. Funnene fra studien gir leserne verdifull innsikt i hvordan språklærere kan ivareta og fremme sin egen velvære, ikke bare for å forbli i yrket, men også for å blomstre på lang sikt. Boken vil være en uvurderlig ressurs for alle som er interessert i temaet.