«Mindsets in Language Education» er den første boken som spesifikt omhandler teorien og praksisen rundt mindset i språkopplæring. Boken tilbyr en tverrfaglig tilnærming som utforsker motivasjon, kompetanse, følelser og velvære hos både språklærere og -elever. Med bidrag fra en rekke ulike læringsmiljøer, tar kapitlene for seg viktige temaer som elevers holdninger og motivasjon i læringsprosessen, samt hvordan mindset påvirker ordforrådservervelse. Videre undersøkes ulikheter mellom tidlige karrierelærere og erfarne språklærere, samt tiltak som kan endre elevers mindset og tiltak som styrker vekstmindsetet hos lærere. Funnene som presenteres i denne boken, vil være av stor interesse for både undervisere og forskere, og gir viktige bidrag til fagfeltet anvendt lingvistikk og psykologien knyttet til språkinnlæring og undervisning. Boken vil være en uvurderlig ressurs for å forbedre kvaliteten på språkundervisning og læringserfaringer for lærere og studenter i et bredt spekter av akademiske miljøer.