Teacher Development for Content-Based Language Education
Produktbeskrivelse
Denne boken fyller et betydelig hull i vår forståelse av hvordan lærere kan forberedes til den krevende, men stadig mer populære oppgaven med å integrere innhold og språkopplæring. Den samler funn fra lærerutdanning som er innholdsbasert, fra ulike deler av verden, inkludert Afrika, Asia, Australia, Europa og Nord-Amerika. Målet er å informere forskere og lærerutdannere, slik at de kan spille en kritisk rolle i den videre suksessen til slike programmer. Boken gir en solid innføring i teorier og anvendelser av innholdsbaserte tilnærminger, og inkluderer empiriske studier som undersøker læreridentitet, utforming av læremidler, bruken av kognitive diskursfunksjoner og beste praksis for lærerutdanning. I lys av den økende populariteten til innholdsbaserte programmer, og mangelen på kvalifiserte lærere i disse kontekstene, fremmer denne boken samarbeid mellom lærere og forskere, og tilbyr støtte til både trainee-lærere, erfarne lærere og kursledere.