Boken «Teachers of Multiple Languages» av Eric K. Ku argumenterer for at lærere av flere språk (TMLs) utgjør en særegen gruppe språk lærere, og at studiet av denne ofte oversette demografiske gruppen kan gi ny innsikt i hvordan vi oppfatter og forsker på språk lærere. Gjennom ulike narrativer fra tre TMLs fra forskjellige globale kontekster, undersøker boken deres karrierereiser og hvordan de navigerer mellom ulike verdener. Den fokuserer på hvordan de utvikler nye identiteter, tro og følelser. Forfatteren tilbyr globale, relevante perspektiver for språk undervisningsforskning, både på individuelt, pedagogisk og institusjonelt nivå. Boken fremhever at undervisning i flere språk er et fremvoksende transnasjonalt fenomen, som strekker seg over alder, språk, land, institusjoner og karrierestadier. Ved å utdype forståelsen av hvorfor og hvordan enkelte flerspråklige språk lærere har utvidet og endret sine karrierer gjennom undervisning av tilleggsspråk, gir boken et nytt perspektiv på feltet.