Theoretical and Applied Perspectives on Teaching Foreign Languages in Multilingual Settings
Produktbeskrivelse
Denne boken fremmer språklig responsiv undervisning i fremmedspråk innenfor flerspråklige kontekster ved å legge til rette for en dialog mellom lærere og forskere. Den bidrar til en diskusjon om hvordan man kan knytte tilegnelsen av nye fremmedspråk til tidligere språkferdigheter for å skape kulturelt og språklig inkluderende klasserom for fremmedspråk. Videre styrker den forbindelsen mellom forskning på flerspråklighet og praksis i undervisningen av fremmedspråk. Kapitlene presenterer nye tilnærminger til undervisning av fremmedspråk i flerspråklige innstillinger, mange av dem utviklet i samarbeid mellom fremmedspråklærere og forskere innen flerspråklighet. Forfatterne rapporterer funn fra undervisningsbasert forskning, inkludert casestudier og aksjonsforskning om emner som funksjoner og anvendelser av translanguaging i fremmedspråkklasserommet, samt rollen av elevenes egne språk i undervisningen av tilleggsspråk, med fokus på språklig og kulturell inkludering.