Transnational Identities and Practices in English Language Teaching
Produktbeskrivelse
Denne redigerte boken presenterer selvundersøkelser som illustrerer dynamikken som preger den globale undervisningen av engelsk som andrespråk (ELT). Her opererer engelsklærere og lærerlærere i økende grad over uklare nasjonale grenser, noe som skaper nye 'liminale' rom. Boken utforsker hvordan de skaper nye veier, utvikler innovative praksiser og pedagogiske tilnærminger, samt konstruerer nye identiteter og re-konseptualiserer ELT-kontekster. Dette verket fanger de mangfoldige stemmene til både nye og etablerte praktikere og forskere innen ELT, som har sine røtter i eller arbeider fra ikke-vestlige sammenhenger. Her omhandles ikke bare de såkalte ikke-vestlige 'periferiområdene', men også periferiområder som oppstår innenfor 'senteret' når visse individer blir minorisert på grunn av rase, språk eller opprinnelsessted. Kapitlene berører et bredt spekter av relaterte spørsmål som oppstår i skjæringspunktene mellom personlige og profesjonelle identiteter, pedagogikk og klasseromsinteraksjoner, samt forskning og profesjonelle praksiser i liminale transnasjonale rom.