Boken "Using Linguistically Appropriate Practice" adresserer de unike utfordringene og mulighetene som oppstår når elever i klasserommet har et annet morsmål enn skolens undervisningsspråk. Denne boken fungerer som en tilgjengelig guide til flerspråklig undervisning, basert på prinsippet om Linguistically Appropriate Practice (LAP), og er relevant for varierte klasserom over hele verden. Forfatteren bygger på den nyeste forskningen om flerspråklige elever og presenterer en realistisk tilnærming til undervisning i dagens språklig mangfoldige skoler. Forfatteren fremhever at vellykket flerspråklig undervisning ikke bare er mulig for alle lærere, men også gir fordeler for hver enkelt elev i klasserommet samt for den større skolefellesskapet. Boken inkluderer: - Profiler av LAP i praksis fra ulike deler av verden; - Forklaring av forholdet mellom teori og flerspråklig praksis; - Beskrivelse av karakteristikkene ved LAP-læreren og LAP-klasserommet; - Diskusjon av utfordringer identifisert av lærere som bruker LAP; - En trinn-for-trinn guide for implementering og berikelse av LAP.