Multimedia Comprehension av Wolfgang (University of Koblenz-Landau) Schnotz
Produktbeskrivelse
Boken "Multimedia Comprehension" av Wolfgang Schnotz utforsker hvordan mennesker forstår multimedia ved hjelp av en kombinasjon av tekst, bilder, kart og grafer som kommunikasjonsverktøy. Den gir en omfattende sammensmelting av teori og forskning om emnet, bygd på perspektiver fra kognitiv psykologi, semiotikk, antropologi, lingvistikk, utdanning og kunst. Hovedideen i boken er at informasjon kan presenteres i to ulike, men komplementære former, som har ulike funksjoner i menneskelig kognisjon og kommunikasjon. Gjennom spesifikke interaksjoner mellom disse representasjonene øker forståelse, tenkning og problemløsning, noe som også illustreres med en rekke eksempler. "Multimedia Comprehension" er skrevet for et bredt publikum uten krav om spesielle forkunnskaper. Den vil være av interesse for alle som ønsker å forstå hvordan mennesker oppfatter multimedia, inkludert akademikere og studenter innen psykologi, kommunikasjon og utdanning, samt web- og grensesnittdesignere og lærere.