Multimedia Learning av Richard E. (University of California Santa Barbara) Mayer
Produktbeskrivelse
I takt med at datagrafikkens teknologier har utviklet seg, har nye initiativer blitt satt i gang for å forstå potensialet for multimediaopplæring som et verktøy for å fremme menneskelig læring. I den tredje utgaven av 'Multimedia Learning' tar Richard E. Mayer en evidensbasert tilnærming for å forbedre utdanning ved hjelp av godt utformet multimediaopplæring. Mayer analyserer 15 prinsipper for design av multimediaopplæring, som er basert på over 200 eksperimentelle forskningsstudier og forankret i en kognitiv teori om hvordan folk lærer fra ord og grafikk. Resultatet er den nyeste utgaven av det Mayer omtaler som den Kognitive teorien om multimediaopplæring, en teori som ble introdusert i tidligere utgaver av 'Multimedia Learning' og i 'The Cambridge Handbook of Multimedia Learning, Second Edition'. Denne utgaven gir et oppdatert og systematisk sammendrag av forskningsstudier om multimediaopplæring, supplert med komplementære bevis fra hele verden. Boken er godt egnet for master- og bachelorutdanninger innen psykologi og utdanning.