Multiperspectivity on School Bullying av Ken Rigby
Produktbeskrivelse
Boken "Multiperspectivity on School Bullying" av Ken Rigby skiller seg ut ved å gi en omfattende fremstilling av skolemobbing, sett fra ulike perspektiver som skoler, lærere, foreldre, elever og institusjonelle myndigheter. Den utforsker et mangfold av synspunkter og diskuterer deres betydning for å håndtere mobbing og dermed forbedre barnas mentale helse og velvære. Med støtte fra funn fra studier utført i en rekke land, inkludert forfatterens egne undersøkelser i Australia, analyserer denne boken erfaringer med mobbing og debatter om hvordan mobbing kan forstås, håndteres og motvirkes på best mulig måte. Boken skisserer hva som må være på plass før det kan oppnås en felles forståelse av problemet, samt utvikling og implementering av mer effektive anti-mobbeprogrammer. Den tar for seg både historiske og kulturelle faktorer relatert til mobbing og vold; gir innsikt i viktige teoretiske og forskningsmessige perspektiver på mobbing; undersøker synspunkter fra ulike sosiale grupper som påvirkes av mobbing; og analyserer hvordan disse synspunktene kan påvirke tiltakene som iverksettes.