Howard Gardners banebrytende forståelse av individuelt potensial har hatt en betydelig innvirkning på utdanningssystemet siden publiseringen av hans klassiske verk, "Frames of Mind", for over tjue år siden. I løpet av denne perioden har tusenvis av lærere, foreldre og forskere utforsket de praktiske konsekvensene og anvendelsene av teorien om Multiple Intelligences (MI) – en kraftfull idé som foreslår at menneskelig kompetanse er mangfoldig, og spenner fra musikalitet til evnen til selvforståelse. Den første tiårsundersøkelsen av MI-teorien og dens anvendelser ble presentert i utgaven fra 1993 av "Multiple Intelligences". Den nåværende utgaven omfatter alle utviklinger etter dette, og gir det mest omfattende og oppdaterte innblikket i MI som er tilgjengelig. Denne helt reviderte utgaven inneholder nyskapende materiale om globale anvendelser av MI, hvordan det påvirker arbeidslivet, en vurdering av MI-praksis i dagens konservative utdanningsklima, nye bevis om hjernefunksjon og mye mer.