I 'Murder Must Advertise', den tiende boken i Dorothy L. Sayers' anerkjente Lord Peter Wimsey-serie, tas leseren med til forretningsverdenen i London før andre verdenskrig. Handlingen begynner med at Victor Dean faller ned trappen ved Pym's Advertising Agency, men få viser reell medfølelse. Når en nysgjerrig ny tekstforfatter begynner i firmaet og stiller ubehagelige spørsmål, settes ringen av mystikk i gang. For å undersøke saken nærmere, går Lord Peter Wimsey undercover under dekke av sin anstøtlige fetter, Death Bredon. Snart kastes han inn i et ondskapsfullt nettverk av utpressere og narkotikahandler. I løpet av sin etterforskning vil fem personer miste livet før Wimsey avdekker en dyster og farlig konspirasjon. Denne boka er en uunngåelig lesning for fans av Agatha Christies Poirot og Margery Allinghams Campion Mysteries, og fremhever Sayers' evne til å blande originalitet, intelligens og humor i sine mysterier.