Digital Source Evaluation: Guiding Secondary Students in a Deepfake World
Produktbeskrivelse
Hvordan kan vi lære elever å skille mellom fakta og fiksjon i en verden fylt med deepfake? Bli med på en reise inn i vurderingen av digitale kilder med Beth Walsh-Moorman og Kristine Pytash, som dykker ned i en grundig analyse av nyttige og velprøvde undervisningsmetoder. Basert på deres erfaringer med lærere og elever, presenterer forfatterne et rikt mangfold av pedagogiske tilnærminger. Leserne vil få innsikt i hvordan man: * fremmer kritisk tenkning blant elever i møte med det digitale landskapet; * hjelper elever med å nøye analysere digitalt innhold for sannferdighet og skjevhet; * engasjerer elever på en gjennomtenkt måte med nettinnhold; og * oppfordrer elever til å utvise dømmekraft i valget av digitale mediekilder. Ved å kombinere teori med praktiske eksempler, er denne boken en uvurderlig ressurs for lærere som ønsker å ruste sine elever med ferdighetene til å bli skarpe lesere, dyktige skribenter og analytiske tenkere i dagens digitale verden.