Putting Essential Understanding of Geometry and Measurement Into Practice in Grades 3–5
Produktbeskrivelse
Har elevene dine "konseptbilder" som begrenser deres forståelse av former til spesifikke eksempler, orientert på bestemte måter? Forveksler de størrelsen på en vinkel med lengden på stråler i en tegning av en vinkel? Når de løser problemer, blander de sammen begrepene om omkrets—avstanden rundt en figur, målt i lineære enheter—og areal—området innenfor figuren, målt i kvadratiske enheter? Hvilke oppgaver kan du tilby—hvilke spørsmål kan du stille—for å avgjøre hva de vet eller ikke vet, og hvordan du kan fremme deres tenkning? Denne boken fokuserer på den spesialiserte pedagogiske innholdskunnskapen som er nødvendig for å undervise i geometri og måling effektivt på trinn 3–5. Forfatterne viser hvordan man kan bruke denne mangfoldige kunnskapen til å ta opp de store ideene og nødvendige forståelsene som elevene må utvikle for å oppnå suksess med geometri og måling—ikke bare i sitt nåværende arbeid, men også i videregående matematikk og en mengde virkelige kontekster. Utforsk rike, forskningsbaserte tilnærminger som kan berike læringsopplevelsen.