Boken "Design Stories - The Tabloid" utforsker narrativet i designfeltet fra ulike perspektiver. Med sitt generøse format overgår denne publikasjonen det tradisjonelle utstillingskatalogen ved å tilby dybde og refleksjon omkring fortellingens betydning. Inkludert er selvstendige essays av poeten og forfatteren Bob Hansson, professor ved Konstfack Sara Kristoffersson, og fremtidsstrategen Fredrik Torberger fra Kairos Future. Hvert av tekstene gir informerte innganger til refleksjon. Sara Kristoffersson gir en grundig analyse av strategiene som benyttes av noen av verdens største selskaper i sin utforskning av (design)bedrifter og merkevarebygging. Fredrik Torberger maler et urovekkende bilde av fremtiden og skildrer hvor utfordrende det vil bli å beskytte oss mot 'syntetiske' historier som, uansett vår vilje, påvirker vår atferd. Dette skjer i situasjoner der våre kommunikasjonskanaler og fremtidig teknologi skaper nye muligheter. I essayet 'A Story About the Greatest Story of Our Times' belyser Bob Hansson den betydningen vår tids fortellinger har. Denne boken er en viktig ressurs for alle som er interessert i design, fortelling og kultur.