Boken 'Little Book of Gucci' tar leserne med på en fascinerende reise gjennom Gucci-husets rike historie. Grunnlagt i Firenze i 1921 som en leverandør av eksklusivt bagasje til de mest krevende kundene, har Gucci blitt en gigant i luksusmoteverdenen. I løpet av det siste århundret har merkets karakteristiske lærvarer og overdådige plagg elegant knyttet sammen det enkle med det luksuriøse, alt under det ettertraktede doble G-logoet. Boken gir et innblikk i merkets opprinnelse som leverandør av luksusbager og hesteutstyr, samtidig som den skildrer familiens motstandskraft gjennom interne konflikter og krigstidens vanskeligheter, hvilket bidro til at Gucci ble gjenfødt som en kraft i 90-tallets haute couture. Under Alessandro Micheles ledelse har merket også satt sitt preg på gatekulturen og tiltrukket seg en ny generasjon fans. Med over 100 vakkert kuraterte bilder illustreres Guccis edgy og sensuelle design, som bekrefter merkets status som en av de mest innflytelsesrike motehusene i vår tid.