Den kontinuerlige strømmen av nye kunder er livsnerven i enhver virksomhet, uansett hvor mye gjentatt handel man har fra lojale kunder. "New Sales. Simplified." er fylt med gjennomprøvde strategier og fargerike anekdoter, og tilbyr en velfungerende formel for prospektering, utvikling og avslutning av avtaler. I denne boken tar salgseksperten Mike Weinberg et oppriktig blikk på de kritiske feilene mange selgere og ledere gjør, og gir nyttige tips for å oppnå det motsatte resultatet. Lesere vil lære hvordan man identifiserer en strategisk liste med genuint interesserte prospekter, utarbeider en overbevisende og kundesentrert "salgsfortelling", perfeksjonerer proaktive telefonsamtaler for å møte flere potensielle kunder ansikt til ansikt, samt hvordan man bruker e-post, talepost og sosiale medier til sin fordel. Videre vil man lære å forberede seg til og strukturere en vinnende salgssamtale, samt å sørge for å sette av tid i kalenderen til aktiviteter for forretningsutvikling. "New Sales. Simplified." handler om å overvinne, og til og med forhindre, kjøperes motstand mot selgere.