I 1930-årene hadde Storbritannia det høyeste årlige kinobesøket per innbygger i verden, langt foran selskapsdans som nasjonens favorittbeskjeftigelse. Historikeren A.J.P. Taylor omtalte det som 'den essensielle sosiale vanen i tidsalderen.' Til tross for at vi har noe informasjon om demografien til britiske kinobesøkende, vet vi lite om deres opplevelse av film, hvordan film påvirket dem, hvordan den passet inn i deres dagligliv, hvilken rolle kinoen spilte i den større kulturen på den tiden, og på hvilke måter kinobesøk formet generasjonen som vokste opp på 1930-tallet. I "Dreaming of Fred and Ginger" trekker Annette Kuhn på samtidspublikasjoner, omfattende intervjuer med kinobesøkende selv, og analyser av utvalgte filmer for å lage en provokativ og perspektivforandrende etno-historisk studie. Ved å bruke kinobesøkendes egne beretninger om deres opplevelser som både 'drivkraft og produkt i undersøkelsen', går Kuhn kreativt inn i 1930-tallets kinokultur og analyserer dens innvirkning.