Boken 'After Mass Media' undersøker den kulturelle rollen som fortellinger på skjerm spiller i samfunnet. I løpet av de siste to tiårene har vi sett betydelige utviklinger innen digitale teknologier og mediedistribusjon, noe som har medført en dramatisk endring i hvordan historier fortelles gjennom skjermformater. Tidligere var store kinofilmer og TV-serier som 'Friends' designet for å tilfredsstille først og fremst nasjonale publikummere, selv om de største suksessene også ble distribuert globalt. I dagens medielandskap spiller transnasjonal distribusjon en avgjørende rolle, og forestilte publikummere er nå globale. Samtidig har den en gang så homogene massepublikumsstrukturen fragmentert betraktelig, noe som har åpnet for et større mangfold av kommersielt levedyktige historier. Dette er tydelig i serier så varierte som 'Atlanta', 'Better Things' og mange andre som kanskje ikke er bredt kjente, men som er dypt elsket av sine mikro-publikummere. 'After Mass Media' dykker ned i det forandrede landskapet for kommersielle skjermhistorier, og viser hvordan industrielle endringer og teknologiske fremskritt har omformet den narrative virkeligheten de siste to tiårene.