NEW YORK UNIVERSITY PRESS

Arabs and Muslims in the Media

Arabs and Muslims in the Media

Produktbeskrivelse

Etter terrorangrepene den 11. september opplevde vi en markant økning i både hatkriminalitet og regjeringspolitikker som retter seg mot arabere og muslimer, samtidig som det var en økning i sympatisk fremstilling av disse gruppene i amerikansk media. "Arabs and Muslims in the Media" utforsker denne paradoxe og undersøker hvordan positive bilder av "fienden" økte under krigen mot terror. Forfatteren, Evelyn Alsultany, forklarer at det oppsto en ny standard for rasemessige og kulturelle fremstillinger i kjølvannet av det multikulturelle oppgjøret på 1990-tallet. Denne standarden innebærer en balansering av negative og positive representasjoner, noe hun omtaler som "forenklede komplekse representasjoner." Dette betyr at dersom handlingen i en TV-dramaserie eller film skildrer en arabisk eller muslimsk karakter som terrorist, må handlingen også omfatte en "positiv" representasjon av en arabisk, muslimsk, arabisk-amerikansk eller muslimsk-amerikansk karakter for å motvirke potensielle stereotyper. Boken analyserer hvordan TV-dramaserier som The Practice, 24, Law and Order, NYPD Blue og Sleeper Cell har bidratt til denne dynamikken, samt hvordan nyhetsreportasjer har fremmet slike narrativer.

Prishistorikk

Lavest
371 KR
Høyest
387 KR
Gjennomsnitt
379 KR
Median
379 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke NEW YORK UNIVERSITY PRESS
Navn Arabs and Muslims in the Media
GTIN/EAN/ISBN 9780814707326
Kategorier Bøker