Authentic™ er en tankevekkende og innsiktsfull bok som utforsker betydningen av å leve i en merkevarekultur. Merkevarer er overalt; de setter sitt preg på alt fra politiske kampanjer til protestbevegelser. Den moderne virkeligheten, preget av sosiale medier og selvmarkedsføring, oppmuntrer til fremveksten av kjendiser på rekordtid. Den utbredte påstanden om 'grønnhet' hos institusjoner og handelsvarer har blitt en norm. Mens merkevarebygging ofte sees på som et markedsføringsverktøy for å tilføre sosial betydning til en vare og gjøre den mer personlig resonant for forbrukerne, argumenterer Sarah Banet-Weiser for at merkevarer i dag er like mye et kulturelt fenomen som det er økonomisk. Boken fremhever at vi lever i en merkevarekultur, hvor merkevarebygging har utviklet seg fra å være en forretningsmodell til å bli både avhengig av og reflektere våre mest grunnleggende sosiale og kulturelle relasjoner. Disse merkeforholdene har blitt kulturelle kontekster for hverdagsliv, individuell identitet og personlig erfaring.