Boken "Chinese Creator Economies" utforsker det motsigende forholdet mellom kinesiske kreative arbeidere og staten ved å dykke ned i livene til kreative fagfolk i de stadig utviklende økonomiene i Kina. Jian Lin setter søkelyset på de sosioøkonomiske forholdene som påvirker kulturell produksjon, og utfordrer den rådende oppfatningen av kinesisk media som en sentralisert, statlig kontrollert enhet. Ved å analysere hvordan individuelle kreative arbeidere håndterer styring og usikkerhet innen de kinesiske kulturindustrier, avdekker Lin hvordan de utvikler sine egne identiteter innenfor det politisk-økonomiske systemet som former kinesiske medier. Gjennom omfattende empirisk forskning om kreative arbeidspraksiser innen fjernsyn, journalistikk, design og sosiale medier, belyser "Chinese Creator Economies" både kinesiske og utenlandsfødte innholdsskapere. Lin undersøker spenningsfeltet mellom Beijings begrensninger på individuell kreativitet og de ambisiøse målene om å bli et globalt sentrum for kulturell produksjon.