Boken 'Creator Culture' utforsker nye perspektiver på underholdning i sosiale medier. Den tar for seg en ny klasse av kulturprodusenter – inkludert YouTube-vloggere, Twitch-spillere, Instagram-influensere, TikTok-brukere, samt kinesiske wanghong – som er del av en hurtigt voksende og disruptiv industri for innhold generert av brukerne, som også kan kommersialiseres. Når denne nye bølgen av sosiale medieentreprenører vokser frem, følger det med nye kulturelle dannelser og tilnærminger til studiet av dem. Bidragsyterne i denne boken benytter seg av akademiske perspektiver fra medievitenskap, kommunikasjon, vitenskap og teknologi, samt sosiale mediers og plattformers studier, for å definere dette nye studiefeltet og fremveksten av skaperkulturen. 'Creator Culture' introduserer leserne for nye paradigmer innen underholdning i sosiale medier sett fra kritiske ståsteder, og demonstrerer både forbindelser til og distinksjoner fra de velkjente medieformene og institusjonene som tidligere har vært i fokus for mediestudier. Denne boken søker ikke å pålegge et ensartet perspektiv, men åpner for et mangfold av vinklinger og forståelser.