«Fake Geek Girls» av Suzanne Scott belyser den systematiske marginaliseringen av kvinner innenfor popkulturens fanmiljøer. Boken tar for seg hendelsene rundt gjenutgivelsen av Ghostbusters i 2016, hvor mannlige fans av den originale filmen boikottet den kvinnelige tilpasningen. Dette ble uttalt tydelig på plattformer som Twitter, hvor de mannlige fansen insisterte på at de 'ekte' fansene var hvite, heterofile menn. Slike ekstreme reaksjoner er imidlertid ikke unormale. Liknende opprør har blitt observert omkring de kvinnelige hovedrollene i de nye Star Wars-filmene, samt under hele kulturkrigene i geekuniverset, inkludert trakasseringen knyttet til #GamerGate i 2014. I løpet av det siste tiåret har fan- og geekkultur beveget seg fra marginalen til mainstream, der fans har blitt både trendsettere og promotører. Fanart har blitt offisielle produkter, og fanfiktion har skapt nye franchises. Likevel har denne utviklingen etterlatt noen bak. Scott fremhever hvordan menns rettighetsbevegelse og antifeministiske tendenser finnes i bakgrunnen av disse bevegelsene.