NEW YORK UNIVERSITY PRESS

Knowing, Teaching, and Learning History

Knowing, Teaching, and Learning History

Produktbeskrivelse

I en tid hvor spørsmål om historie og hukommelse stadig mer konfronterer oss både i samfunnet og i klasserommet, er det avgjørende å revurdere historiefagets plass i skolene. "Knowing, Teaching, and Learning History" er et banebrytende arbeid av et internasjonalt team av forskere som tar for seg læring og undervisning om fortiden. Boken utfordrer tradisjonelle oppfatninger hos historiestudenter, lærere og akademikere angående metoder for historisk undervisning. Et sentralt spørsmål boken tar opp er: 'Hvordan utvikler elever en sofistikert forståelse av historie, og hvordan kan lærere best mulig fremme denne utviklingen?' Gjennom de nyeste perspektiver innen psykologi, utdanning og historiografi skapes det en dypere debatt om aktuelle problemstillinger innen historiedidaktikk. Verket er delt inn i fire deler som identifiserer nåtidens utfordringer og problemstillinger knyttet til historisk utdanning, og arbeider mot en grundig og nyansert forståelse av dette stadig utviklende fagfeltet.

Prishistorikk

Lavest
914 KR
Høyest
1033 KR
Gjennomsnitt
939 KR
Median
933 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke NEW YORK UNIVERSITY PRESS
Navn Knowing, Teaching, and Learning History
GTIN/EAN/ISBN 9780814781418
Kategorier Bøker