NEW YORK UNIVERSITY PRESS

Popular Culture and the Civic Imagination

Popular Culture and the Civic Imagination

Produktbeskrivelse

Boken 'Popular Culture and the Civic Imagination' utforsker hvordan populærkulturen utnyttes av aktivister for å fremme politisk forandring. For å endre verden, må man først kunne forestille seg hva en bedre fremtid kan være. Begrepet 'civic imagination' refererer til evnen til å skapere alternative visjoner til dagens kulturelle, sosiale, politiske og økonomiske forhold. Det innebærer også å se seg selv som en civic agent, i stand til å påvirke endring, og å delta i en bredere demokratisk kultur. Gjennom mer enn tretti eksempler fra sosiale bevegelser verden over, fremlegger denne antologien 'civic imagination' som et rammeverk for å identifisere, støtte og praktisere nye former for fellesskapsdeltakelse. Bidragsyterne viser hvordan unge mennesker, i særdeleshet, tyr til populærkultur - fra Beyoncé til Bollywood, fra Smokey Bear til Hamilton, og fra tegneserier til VR - for å finne sitt uttrykk.

Prishistorikk

Lavest
384 KR
Høyest
400 KR
Gjennomsnitt
393 KR
Median
392 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke NEW YORK UNIVERSITY PRESS
Navn Popular Culture and the Civic Imagination
GTIN/EAN/ISBN 9781479869503
Kategorier Bøker