Boken "Religion in Vogue" utforsker hvordan motebransjen i midten og slutten av det 20. århundre formet en spesifikk oppfatning av religion som en del av moten. Gjennom tidsepoken har vi sett en rekke motekilder, fra korset-halskjeder til motedesign inspirert av nonners antrekk. Hvordan har motebransjen tolket kristendommen, og hvordan har disse tolkningene igjen påvirket oppfatningene av religion i USA? Lynn S. Neal drøfter, ved hjelp av et variert utvalg av motekilder, som design, smykker, artikler fra motemagasiner og annonser, hvordan den moderne motebransjen i andre halvdel av det 20. århundre skapte en estetisert versjon av kristendommen og gjorde den om til et forbrukerprodukt. Motebransjen har sosialisert forbrukere til å se religion som trendy og som en vakker livsstilstilbehør – noe som skulle vises frem, konsumeres og oppleves som en uttrykk for personlig identitet og smak. Religion ble dermed noe man ikke bare trodde på, men også omfavnet som en del av sitt personlige uttrykk.